Informacje dotyczące przetwarzania przez Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce danych osobowych Posiadacza rachunku Plus Konto
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa (dalej: Bank).
Dane kontaktowe:
Z Bankiem może się Pani/Pan kontaktować telefonicznie – nr telefonu: +48 22 528 96 28, poprzez system bankowości elektronicznej (Serwis e-direct) lub pisemnie na adres siedziby Banku.
W Banku wyznaczony jest inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: IOD_VWB@vwfs.com lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez Bank w celach:
-
Zawarcia i wykonywania umowy rachunku bankowego lub umowy o kartę płatniczą – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność
przetwarzania do zawarcia i wykonywania umowy;
-
Obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń związanymi/związanych z zawartą z Panią/Panem umową – podstawą prawną przetwarzania danych
osobowych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość obrony
przed roszczeniami lub dochodzenia przez niego roszczeń;
-
Podejmowania czynności w związku z przeciwdziałaniem przestępstwom gospodarczym – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność
przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość przeciwdziałania i ściganie
przestępstw popełnianych na jego szkodę;
-
Wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu, z przeciwdziałaniem wykorzystaniu sektora finansowego do wyłudzeń skarbowych, FATCA/CRS, rachunkowością oraz podatkami – podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
-
Rozpatrywania reklamacji – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego
na administratorze;
-
Badania jakości obsługi klientów – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego
interesu administratora. Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość podnoszenia jakości usług świadczonych na rzecz klientów oraz zadowolenie klientów,
a także możliwość poznania przyczyn nie zawarcia umów przez klientów;
-
Związanych z raportowaniem wewnętrznym, analizami biznesowymi oraz statystykami, w tym z możliwością profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych
osobowych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość stabilnego
i bezpiecznego prowadzenia swojej działalności oraz możliwość podnoszenia jakości świadczonych usług dostosowanych do potrzeb poszczególnych klientów;
-
Związanych z prowadzoną działalnością administracyjną i gospodarczą Banku, w szczególności zapewnieniem systemu kontroli wewnętrznej, audytami, zarządzaniem
ryzykiem operacyjnym oraz płynności, zapewnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność
przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość stabilnego i bezpiecznego prowadzenia swojej działalności, w tym zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych;
-
Archiwalnych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora.
Uzasadnionym interesem Banku jest możliwość zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów związanych ze świadczeniem usługi lub
zgodności działania administratora z przepisami prawa;
-
Marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Banku – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest Pani/Pana zgoda.
Informacje dotyczące profilowania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych może odbywać się w sposób zautomatyzowany jako profilowanie w następującym zakresie:
-
W celu realizacji obowiązków Banku jako instytucji obowiązanej, wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu – aby ocenić ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Do profilowania wykorzystywane są dane tj. rodzaj klienta, stosunki
gospodarcze Banku z klientem, produkty lub transakcje klienta;
-
W celach marketingowych – aby przeanalizować Pani/Pana zainteresowania i potrzeby w zakresie produktów i usług Banku, a następnie zaproponować
Pani/Panu ofertę opracowaną indywidualnie do Pani/Pana potrzeb.
Okres, przez który dane będą przechowywane:
Jeśli nie dojdzie do zawarcia umowy, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
-
Przez okres 6 miesięcy od daty złożenia wniosku o zawarcie umowy – dla celów związanych z realizacją procesu zawierania umowy, badania
jakości obsługi klientów, przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym oraz archiwalnych;
-
Do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, jeśli została wyrażona, jednak
przez okres nie dłuższy niż 3 lata od daty wyrażenia zgody – dla celów marketingowych.
W przypadku zawarcia umowy, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
-
Przez czas trwania umowy oraz po jej zakończeniu:
- do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy – dla celów wykonania umowy, rozpatrywania reklamacji, obrony przed roszczeniami i dochodzenia roszczeń;
-
do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów
podatkowych oraz księgowych (rachunkowych) dotyczących umowy, a także obowiązku przechowywania wynikającego z przepisów o przeciwdziałaniu
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – dla celów związanych z wypełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa;
-
Do momentu zakończenia umowy – dla celów badania jakości obsługi klientów, przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym oraz celów związanych z
raportowaniem wewnętrznym, analizami biznesowymi oraz statystykami;
-
Do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, jeśli została wyrażona, jednak przez okres nie
dłuższy niż 5 lat od zakończenia umowy – dla celów marketingowych;
-
Przez okres nie dłuższy niż najdłuższy okres wynikający z okresów wskazanych w pkt. 1-3 – dla celów związanych z prowadzoną działalnością administracyjną
i gospodarczą Banku oraz archiwalnych.
W przypadku wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu administratora, Bank zaprzestanie przetwarzać
Pani/Pana dane osobowe w tym zakresie, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla niego ważne prawnie uzasadnione podstawy,
które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności, lub dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Odbiorcy danych:
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane do Biura Informacji Kredytowej S.A., Volkswagen Bank GmbH, innym bankom, podmiotom gwarancyjnym, izbom
rozliczeniowym, operatorom pocztowym, podmiotom publicznym, w tym organom nadzoru, innym podmiotom uprawnionym do otrzymania danych na mocy przepisów prawa, a
także podmiotom, dla których wyraziła Pani / wyraził Pan zgodę na udostępnianie danych.
Ponadto Pani/Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Banku, m.in. podmiotom z Grupy Volkswagen, dostawcom usług IT,
podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, dealerom, kurierom, podmiotom realizującym zadania związane z obsługą kart płatniczych, podmiotom
świadczącym usługi archiwizacji, niszczenia dokumentów, audytowe, marketingowe oraz inne administracyjne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie
umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
Prawa osoby, której dane dotyczą:
Przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- Prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
-
Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych – w zakresie, w jakim podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Banku;
-
Prawo wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych – w zakresie, w jakim podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać kontaktując się z Bankiem telefonicznie – nr telefonu: +48 22 528 96 28, poprzez
system bankowości elektronicznej (Serwis e-direct) lub pisemnie na adres siedziby Banku;
-
Prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Banku Pani/Pana danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie
używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego – w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania
umowy lub przetwarzane na podstawie zgody. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych;
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Informacja o wymogu podania danych w przypadku zbierania danych bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą:
Podanie danych osobowych jest konieczne do zawarcia i wykonywania umowy.
Podanie danych: imię, nazwisko, numer PESEL (a w przypadku braku numeru PESEL – data urodzenia), rodzaj, seria, numer i data wydania dokumentu tożsamości,
obywatelstwo, państwo urodzenia jest obowiązkowe i wynika z przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.